חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלוג

אבא תומך הנקה – הטייטל החדש שלך

על אף שנראה שהתינוק בעיקר יונק כל היום, יש כמה דברים חשובים שתוכל לעשות כדי לבנות את מערכת היחסים ביניכם ולסייע, כמובן, לאם המניקה

מזל טוב! הבייבי זה עתה נולד וההתרגשות בעיצומה ויחד איתה ההבנה כי התינוק מבלה את השבועות הראשונים כשהוא בעיקר יונק או ישן. מעצם האינטנסיביות בהנקה, מתגבשת בין האם לתינוק מערכת יחסים הדוקה.  יתכן שאתה מרגיש קצת “בחוץ”, זה טבעי להרגיש כך והמצב החדש בהחלט יכול להיות מבלבל. רגע חשוב שתדע: לך, כאבא, יש לך מקום חשוב ומשמעותי בשבועות הראשונים שלאחר הלידה, בעיקר בתמיכה באמא המניקה, שגם מתאוששת מהלידה ומוצאת את מקומה החדש כאמא.

יש לך תפקיד משמעותי עבורה ועבור הבייבי, אלו הדברים שתוכל לקחת על עצמך:

תמיכה מורלית באמא

בשבועות הראשונים לחייו של התינוק, כאשר ההנקה רק מתבססת, ההתעסקות בה ובשאיבות עלולה לשאוב את כל האנרגיות של בת הזוג שלך.  אם יש אתגרים בהנקה על אחת כמה וכמה, האינטנסיביות רק עולה. בתקופה הזמנית והכל כך אינטנסיבית הזו היא צריכה אותך! היא צריכה את התמיכה המורלית שלך – שתיתן לה גב ותתמוך בבחירה שלה להניק, גם אם זה מאתגר יותר ממה שדמיינתם. לעתים הסביבה מפזרת לא מעט דעות ועצות על ההנקה, ואם תחזק את הבחירה של בת הזוג שלך להניק ותחזק אותה בדרך בה היא מתנהלת זה יועיל לה ולבייבי שלכם ויעזור לשניכם לעמוד מול “מבול העצות”.

תמיכה פרקטית וטיפול בענייני הבית

עכשיו זה הזמן שלך לטפל יותר בענייני הבית, גם אם מדובר באאוטסורסינג לעזרה בתשלום. כמובן,  תדאג שלאמא המניקה יהיה תמיד אוכל מוכן, בריא וזמין. קבל באהבה את ה”תביא לי בבקשה את ה…” שתשמע לא מעט מבת הזוג שלך במהלך הימים הללו. בין אם זה הטלפון, שלט הטלוויזיה או כוס מים שהיא מבקשת, ובין אם אוכל שקל לאכול ביחד אחת תוך כדי הנקה, שמיכה לכסות את התינוק, טטרה נקיה ועוד ועוד.

סנן אורחים ובני משפחה שרוצים מאוד לראות את התינוק החדש לפי מה שמתאים לזוגתך. לא כולם חייבים להגיע בימים הראשונים, קחו את הזמן שלכם, חשוב יותר מהכל בימים האלו שיהיה לכם נוח בבית. ועוד טיפ- “כדאי שמי ש”עובר סינון” יהיו אנשים קרובים שרוצים ויכולים לעזור עם אוכל מוכן, קיפול כביסה, משחק עם אחים גדולים אם יש כאלו בבית ועוד.

איך תוכל ליצור בונדינג עם התינוק שלך?

יש המון דברים שאתה כאבא יכול לעשות עם הבייבי- תוכל לקלח, להלביש, להחליף חיתול, להרים להוצאת גרעפס, לצאת לטיול בחוץ עם העגלה, להכניס למנשא ולתת לו את החום והקרבה להם הוא זקוק, להרגיע, להרדים או סתם להתכרבל בהנאה.

ששת השבועות הראשונים לחייו של התינוק הם חלון הזמן בו מתבססת ההנקה, לכן אם אין צורך רפואי במתן תוספות מעבר להנקה רצוי שההאכלה תשאר “התחום של אמא”. אם אכן יש צורך אובייקטיבי להאכיל אותו מבקבוק, למשל כשהיא צריכה לצאת מהבית או אם קיבלתם המלצה מרופא לתת תוספות, תוכל אתה לעשות האכלה מבקבוק ולהתחבר גם בצורה זו.  בכל מקרה, רצוי לחכות עם האכלה מבקבוק אם אין צורך ממשי, כיוון שלעתים קרובות חשיפה מוקדמת לבקבוק יכולה ליצור בעיות בהנקה.

 

אז אם לרגע הרגשת לא בדיוק משמעותי בין כל ההנקות, הפוסט הזה הוא תזכורת לכך שהתמיכה שלך בהנקה, הטיפול בתינוק בכל שאר הדברים שאינם האכלה והדאגה לזוגתך ולסידורי הבית חשובות ולא פחות מכך – מקלות. בין הנקה לשינה, תוכל לנצל את הזמן לחיבור עם הבייבי שלך, והרגעים הללו רק יתרבו עם הזמן. באחריות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print