חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלוג

פטמות האכלה לבקבוקים- מה ההבדלים ביניהן ומתי להחליף אותן?

על מנת שהתינוק יוכל לאכול בנוח מהבקבוק, תצטרכי להתאים לו את הפטמה הנכונה. הנה מה שכדאי לך לדעת

אז איך התינוק שלך אוהב את הבקבוק שלו? בין אם הבקבוק יכיל חלב ששאבת ובין אם תרכובת מזון לתינוקות, חשוב שפטמת הבקבוק תהיה מותאמת לגילו של התינוק וכן, גם להעדפותיו. גם אם אין צורך להחליף את מהירות הזרימה של  פטמת הבקבוק, רצוי לחדש את הפטמה בכל שלושה חודשים או אפילו קודם אם יש חלילה סימני בלאי.

אז אילו סוגי פטמות קיימים ב- HEGEN?

 

כל הפטמות שלHEGEN   מאפשרות לתינוק לאכול בתנוחה טבעית וזקופה, בשיטת הכאלה שנקראת “האכלה קצובה”. הפטמה עוצבה כדי להפחית את הסיכוי לזרימה הפוכה של חלב, העלולה לגרום לסיבוכים באוזן התיכונה ולקוליק. גם פתח האוורור המובנה בפטמה מונע היווצרות של בועות חלב וכך מפחית את הסיכוי לאכילה לא נינוחה וכאבי בטן בשל אוויר כלוא. האטימה של פטמות HEGEN מגנה על החומרים המזינים בחלב מפני חמצון.

כל הפטמות מתאימות לתינוקות יונקים ולתינוקות שמוזנים בתמ”ל.

 

פטמה 0 – מתאימה לתינוקות ניובורן ופגים

זרימת החלב בפטמה זו היא איטית במיוחד ומתאימה לתינוקות שרק נולדו וגם לתינוקות שנולדו לפני המועד.

פטמה 1 – מתאימה החל מגיל חודש

בדומה לפטמה 0, גם הפטמה הזאת מבטיחה זרימה איטית של חלב, המאפשרת לתינוק הקטן לאכול בדיוק באופן המתאים לו.

פטמה 2 – מתאימה מגיל 3 חודשים

פטמה זו מאפשרת זרימה בינונית של חלב, מתאימה לצרכים המשתנים של התינוק בגילאים אלו יש תינקות שהפטמה האיטית יותר כבר לא מתאימה להם והם זקוקים לזרימה מהירה יותר.

פטמה 3 – מתאימה מגיל 6 חודשים

הפטמה הזאת מאפשרת זרימה מהירה של חלב, כשבשלב הזה התינוק עשוי לצרוך מנות בנפח רב יותר כשמדובר בהאכלה בתמ”ל.

מתי נכון להחליף פטמה?

הגילאים המפורטים לכל מהירות זרימה של פטמה הם בגדר קו מנחה כללי. את יכולה להישאר עם פטמה במהירות זרימה איטית כל זמן שלתינוק שלך נוח. תינוק שמהירות הזרימה איטית לו מידי יתעצבן תוך כדי האכלה, ידפוק עם ידיו על הבקבוק, ישקיע מאמץ גדול יותר באכילה, יבכה ויביע את המחאה שלו. לא תוכלי לפספס זאת.

מה מומלץ לתינוקות יונקים שמשלבים בקבוק?

אם התינוק שלך יונק וגם מקבל האכלה מבקבוק, מומלץ שתשאירי לו פטמה במהירות זרימה איטית ביותר כל זמן שהוא לא מביע מחאה, כיוון שהזרימה מהשד וקצב האכילה בהנקה הם איטיים. זרימה מהירה מדי מהבקבוק עלולה להוביל לבעיות בהנקה, אם התינוק יצפה לקבל זרימה מהירה יותר כשהוא יונק מהשד כפי שקורה בהאכלה מהבקבוק.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print