חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלוג

מה לארוז בתיק הלידה להנקה?

כשאת אורזת את תיק הלידה שלך, מלבד הציוד הבסיסי, יש כמה דברים שכדאי שיהיו לך בתיק שיקלו על תחילת ההנקה שלך

התאריך המשוער שלך מתקרב? מלבד ההתרגשות שבוודאי אוחזת בך, יש משימה חשובה לפנייך שכדאי להקדיש לה מחשבה ותשומת לב – אריזת התיק לחדר הלידה ולימי האשפוז במחלקת היולדות. כל יולדת לעתיד צריכה להכין בתיק ציוד בסיסי לחדר הלידה וגם לשהות של אחרי. לאמהות שמתכננות להניק כדאי לארוז כמה דברים נוספים שיקלו על תחילת ההנקה של התינוק הקטנטן. אז מה חשוב שלא תשכחי לארוז עבורך?

לחדר הלידה:

מסמכים ותיק רפואי – בין כל הבלאגן וההתרגשות, יכול להיות שלא תזכרי בכלל את הדברים החשובים לקליטה שלך בבית החולים, ולכן מומלץ להכין מראש: תעודות זהות שלך ושל בן/בת הזוג, ניירת ותיק מעקב הריון הכוללים תוצאות בדיקות שנעשו לך ולעובר לאורך ההריון, תכנית לידה במידה והכנת אחת כזאת (מומלץ!) ופרטי חשבון בנק.

מולטימדיה – הטלפון שלך ככל הנראה יהיה עלייך, אך חשוב שתביאי איתך גם מטען כדי שתוכלי להישאר מחוברת ולעדכן את מי שצריך שהבייבי סוף סוף נולד. ארזי בתיק גם אוזניות כי את הולכת לקבל הרבה שיחות טלפון וכדאי שתבצעי אותן באופן בטיחותי.

שמן שקדים – המיילדת שלך תיעזר בשמן שקדים כדי לעסות את הפירנאום שלך בזמן הלידה כך שהתינוק יוכל לצאת ביתר קלות. ישנם בתי חולים הדורשים שני בקבוקים סגורים אז מומלץ לברר זאת מראש.

בגדים לחדר הלידה – ארזי לעצמך בגדים נוחים ללידה אם תעדיפי ללבוש בגדים שלך על פני חלוק בית החולים, ואל תשכחי גרביים וכפכפים או נעלי בית אם תרצי להסתובב ולקדם את הצירים. הכפכפים ו/או נעלי הבית ישמשו אותך גם מאוחר יותר, בזמן האשפוז במחלקה.

אביזרים לשיער ועדשות/משקפיים – אם את מרכיבה עדשות, אל תשכחי לארוז את הציוד הנדרש וכן משקפיים שתוכלי להרכיב במקום. שימי בתיק גם גומיות וקליפסים שתוכלי לאסוף באמצעותם את השיער לנוחות מרבית.

נשנושים, שתייה וכסף קטן – פירות יבשים, שקדים או כל דבר אחר שיתחשק לך בחדר הלידה וייתן לך אנרגיות הם מאסט בתיק לחדר הלידה. כמובן שחשוב לא לשכוח גם שתייה (לך ומלווה) וכדאי גם קש שתייה, יש שלבים בלידה שהפה יבש ממאמץ הנשימה ויהיה לך הכי נוח לשתות מקש כדי להרטיב את הפה. אל תשכחו כסף קטן למכונות המשקאות והחטיפים בבית החולים.

לאשפוז לאחר הלידה:

בגדים נוחים למחלקה – ארזי לך בגדים שיהיה לך נוח להסתובב איתם במחלקה, לקבל אורחים ולשכב במיטה. גם אם את יולדת בקיץ, קחי איתך סווטשרט לכל מקרה שלא יהיה, ותמיד הקפידי לארוז מכנסיים כהים כך שלא יהיה כתם בולט גם אם יוכתמו  מהדימום של אחרי הלידה. בהמשך נציין כאן דגשים לביגוד שיתאים להנקה.

תיק רחצה – ממש כמו שאת אורזת לכל נסיעה שלך, ודאי שאת אורזת בתיק מברשת ומשחת שיניים, מברשת שיער, שמפו, מרכך וסבון, קרם פנים וידיים (האוויר בבית החולים הוא יבש בדרך כלל).

בגדים וציוד עבור המלווה – המלווה שלך הולך לבלות איתך זמן לא מבוטל במחלקה אז כדאי לארוז גם בשבילו, לא? אז שמרי מקום בתיק גם לדברים שלו.

תחתוני רשת חד פעמיים או תחתונים סופגים חד פעמיים– הדימום שלאחר הלידה עשוי להיות מאסיבי, מומלץ בשלב הזה להיעזר בתחתונים סופגים חד פעמיים או תחתוני רשת חד פעמיים שניתן לקנות ברשתות הפארם. אלו יספגו את הכל וגם אם יהיו דליפות לא תצטרכי להתעסק בנקיונות והסרת כתמים. אם את לא בטוחה שתשתמשי בהם, ארזי גם תחתונים רגילים ונוחים ותחבושות הגייניות ברמת הספיגה הגבוהה ביותר.

 

להנקה:

בגדים שיהיה לך נוח להניק איתם – גופיית הנקה או גוזיית הנקה, רצוי מבד גמיש ונוח, שתוכלי לגדול בה עם כניסת החלב. את יכולה ללבוש חולצה רגילה  ולהרים אותה מעלה בזמן ההנקה או חולצה מכופתרת שרק תפתחי לה את הכפתורים. העיקר שיהיה לך נוח להניק, גם כשאת עדיין חדשה בעסק.

רפידות הנקה – אמנם בימים הראשונים לאחר הלידה בשדיים יש קולסטרום סמיך בכמות מועטה יחסית ולכן פחות סביר שתחווי טפטופי חלב. בכל זאת כדאי שיהיו לך רפידות הנקה בתיק. רפידות הנקה  ישמשו כחוצץ לפטמות רגישות אחרי לידה, יועילו אם חלילה יש פצעים שצריך למרוח עליהן משחה להחלמה והן סופגות את החלב המטפטף מהשדיים כשהתינוק אינו יונק. יתכן שתשהי במחלקה כאשר הרכב החלב ישתנה ויהפוך לנוזלי יותר ויתחיל לטפטף, הרפידות ישמשו אותך נאמנה כך או כך.

שמן קוקוס – קחי איתך צנצנת קטנה וסגורה של שמן קוקוס טבעי שתוכלי למרוח על פטמות. לאחר בלידה הפטמות לרוב רגישות יותר למגע ואפילו מגורות מ”התעסוקה” הרבה של ההנקה, לעיתים כשהחיבור בהנקה אינו מיטבי הן עלולות להיות פצועות. שמן קוקוס מרגיע את הכאב וייתן מענה לפצעים בשל היותו אנטי פטרייתי ואנטי בקטריאלי, ולא פחות חשוב מכך – לא תצטרכי לשטוף אותו לפני שאת מקרבת את הבייבי לינוק מהשד.

משאבת הנקה – לעתים ישנם אתגרים בהנקה בימים הראשונים שלאחר הלידה ויתכן שתצטרכי לפנות חלב מהשד במקום או בנוסף להנקה. ישנן משאבות שניתן להשאיל, אך רב האמהות הטריות מוצאות שנוח להן, במיוחד בתקופת הקורונה, שיש להן את המשאבה האישית לשימושן הבלעדי.  אם טאת מצטיידת במשאבה לפני הלידה, שימי לב לקחת איתך את כל חלקי המשאבה ולעקר אותם בפעם הראשונה לפני השימוש.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print