חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלוג

בהריון? עובדות חשובות על הנקה שכדאי להכיר לקראת הלידה

מתי את מתחילה לייצר חלב אם? מה הזמן הנכון להתחיל להניק והאם ניסיון הנקה קודם שלא צלח מעיד על הבאות? באנו לעשות לך סדר

אם את בהריון ומתכננת להניק, הפוסט הזה הוא בשבילך.  הנקה היא חוויה עוצמתית וקסומה, יחד עם זאת היא עשויה להיות מלווה באתגרים ומאמץ. את תהיי “מפעל של אישה אחת” שתפקידו להזין, להרגיע ולנחם יצור קטנטן, איזו זכות זו!  על מנת שתגיעי עם הידע הנכון, תוכלי להיות רגועה ולהתמסר להנקה ולהתכונן לפלא הזה שעומד להתרחש, ריכזנו עבורך כמה עובדות מעניינות על הנקה וייצור החלב שכדאי שתכירי עוד לפני הלידה:

הגוף שלך מוכן להנקה ממש מרגע הלידה

את לא צריכה להיערך מראש או לדאוג לייצור חלב לפני שהבייבי נולד. מיד לאחר הלידה התינוק יוכל לינוק ממך קולוסטרום, הלא הוא “חלב ראשית” שקוראים לו ובצדק גם “טיפות זהב” בשל צבעו הצהבהב והעושר החיסוני  והבריאותי שבו.  הקולסטרום סמיך יותר מחלב רגיל, עשיר במיוחד בנוגדנים, רכיבים אנטי דלקתיים, פרוביוטיקה ובחומרים תזונתיים המתאימים במיוחד לתינוק בימי חייו הראשונים. הוא מיוצר ונמצא בשדיים מתחילת השליש השני להריון. עם יציאת השלייה, בלידה, הגוף מאותת שההריון הסתיים ושכעת הגיע הזמן להתחיל בהנקה. זאת בדיוק הסיבה שהקולוסטרום יהיה שם להזין את הבייבי גם אם חלילה ייוולד בלידה מוקדמת. 

גם השדיים והפטמות שלך מוכנים להנקה

השדיים והפטמות שלך יהיו עסוקים סביב השעון בהנקת ניובורן, אך ממש אין צורך להכין אותם מראש לתפקיד זה. לא תצטרכי לשפשף את הפטמות או למרוח במשחות לקראת ההנקה. הכל מחכה לרגע הנכון ויעבוד כשורה עם לידת הבייבי. אם את מזהה שיש לך פטמות שטוחות או שקועות, או שעברת ניתוח שד בעבר, כדאי מאוד להיעזר ביועצת הנקה מקצועית לקראת הלידה כדי שזו תדריך אותך איך להתחיל את ההנקה שלך בצורה הנכונה ביותר עבורך. 

גם את דרך הטבע צריך ללמוד

הנקה היא פעולה טבעית, אך היא עדיין מצריכה התנסות ולמידה. אחת הדרכים הטובות והבסיסיות המאפשרות למידה היא התבוננות. לצערנו, בעולם המערבי והמודרני שלנו לרוב לא ייצא לך לראות הנקה מקרוב עד שלא תעשי זאת בעצמך. אולי את לא באמת יודעת איך נראית הנקה, מתי נוח לתינוק יונק, מהו חיבור טוב ומדויק לשד ואילו תנוחות הנקה קיימות. מאחר שמחכה לך ולתינוק למידה משותפת של ההנקה שלכם, מומלץ להתכונן אליה עוד בהריון, לקראת סופו. כדאי לעשות פגישת הכנה להנקה עם יועצת הנקה מוסמכת שתוכל להדריך אותך, לתת לך מידע מותאם אישית ולהכין אותך כמה שאפשר אל הרגע בו ייוולד התינוק וייצמד אל השד שלך. מומלץ, במקביל, לקרוא וללמוד על התהליך הנפלא שעומד להתרחש, לראות סרטונים או לשמוע מניסיונן של נשים שהניקו בסביבתך הקרובה.

גם אם כבר הנקת, זה לא בהכרח ייראה אותו הדבר

התמודדת עם קשיים בעבר או הנקה שפחות הצליחה? נסי לא לתת לזה להשפיע על הבחירה שלך להניק עם הלידה הקרובה. כל לידה והנקה של תינוק חדש הן בבחינת “דף חלק”, ולך יש הזדמנות נהדרת להתחיל מחדש הפעם, בדיוק כמו שאת רוצה. בנוסף, רקמת השד מתפתחת בכל הריון מחדש ופוטנציאל ייצור החלב שלך עולה, מה שמגביר את הסיכויים להצלחה. 

אז רגע לפני הלידה, עם כל הציפיות, החששות וכמובן ההתרגשות, הזכירי לעצמך ששילוב של ידע, הדרכה על ידי יועצת הנקה מקצועית וניהול הנקה נכון יסייעו לך לחוות הנקה טובה ומוצלחת, לך ולבייבי שבדרך.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print