חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלוג

האמהות של HEGEN – סיפור ההנקה של מאיה נוסבאום

לכבוד יום האישה 2021, בחרנו לשתף את סיפור ההנקה מעורר ההשראה של מאיה נוסבאום, תזונאית לילדים ואמהות, המלווה משפחות בתהליכי שינוי תזונתי. מאיה היא אמא של יהונתן בן ה- 4 ולני בת החודשיים.

איך היתה ההנקה עבורך בפעם הראשונה?

“את יהונתן הבכור שלי הנקתי עד גיל שנה וארבעה חודשים, על אף ההנקה הממושכת, היתה לנו התחלה לא פשוטה.

יהונתן נולד גדול (3.900 ק”ג), ומיד אחרי הלידה נפרדנו לכמה שעות בגלל שהיה לו קושי בנשימה. אז עוד לא ידעתי כמה קריטיות השעות הראשונות האלו. לא הצלחתי להניק או לסחוט קולוסטרום בשעות הראשונות.

בימים הראשונים  יהונתן ירד הרבה באחוזוני משקל. לקח לו הרבה זמן להחזיר את משקל הלידה, מה שלרוב מצפים שיקרה בגיל שבועיים. אני זוכרת את אחות טיפת חלב אומרת לי כל שבוע שהוא לא עולה בקצב מספיק טוב. 

אני בתור אמא צעירה  הייתי נחושה להניק, ידעתי שחלב אם זה הדבר הכי טוב לילד שלי,  וכך לא רציתי להוסיף שום תוספת. בסוף התחלתי להוסיף חלב שאוב והכמויות שהיו לי לא הספיקו. בזמנו לא הסכמתי לשמוע בכלל על תמ”ל. סביב גיל 6 שבועות שלו,  אני הייתי חולה והרגשתי שינוי בייצור החלב. בנוסף ראו שהיו לי שאריות שיליה ברחם, דבר שהסביר את אספקת החלב שלי שלא התבססה במלואה ואת העלייה האיטית והצניחה באחוזונים של יהונתן.

רק סביב גיל חודשיים שלו החלטתי לפנות ליועצת הנקה. התחלנו תכנית של שאיבות אינטנסיביות של  8 פעמים ביום כדי להגביר את ייצור החלב.  כדי לעמוד בתכנית , לכל מקום שהלכתי לקחתי איתי את המשאבה. הכל סבב סביב השאיבות, בכל מקום הייתי צריכה לחפש חיבור לחשמל בפינה שקטה כדי לשאוב. ככה הייתי במשך חודש, השאיבות השאירו לי זכרון לא טוב. הרגשתי שזה משגע אותי ומצד שני ידעתי שזה עוזר לנו להתגבר על העלייה האיטית במשקל.

כיצד התכוננת להנקה בפעם השניה? 

בהריון השני ולקראת הלידה היה לי ברור שאני הולכת להניק ושהפעם אני הולכת לעשות את זה אחרת.  מצאתי לי יועצת הנקה מהממת עוד בהריון, איתה עשיתי עיבוד של חווית ההנקה הקודמת והכנה להנקה הקרבה. בנינו תכנית מסודרת איך להתנהל עם ההנקה הפעם. את לני האהובה הצלחתי להניק כבר בחדר לידה, אך גם הפעם היה לי קושי בסחיטה של קולוסטרום, ובאופן כללי עיכוב ביצירת החלב.

היו דברים שעשית אחרת?

לחדר הלידה ארזתי לי הפעם משאבה, שאכן שירתה אותי כבר כמה שעות אחרי הלידה. מיכל יועצת ההנקה שלי הגיעה למלונית ועזרה לי עם סחיטה והאכלה דרך צינורית.

האתגרים הפעם היו דומים לאתגרים בפעם הראשונה, רק שהפעם ההתמודדות איתם היתה קצרה יותר. היתה לי את העזרה המקצועית, את יועצת ההנקה שתמכה והנחתה אותי  לשים בצד רגע את העקרונות כדי לחזק את לני, במקביל לתכנית מאד מסודרת של הגברת ייצור החלב.  על זה נאמר  “אין חכם כבעל ניסיון”. 

מה היו הדברים שעזרו לך בהנקה בפעם השניה?

מה שנתן לי את הכוחות לצלוח את האתגרים הפעם זו קודם כל היועצת שלי, שפשוט היתה שם כל הזמן, בכל רגע נתון,  תמכה בי בהצלחות ובנפילות.  ההצטיידות מראש במשאבת החלב  החתיכה של הייגן, ההיכרות עם תפעול המשאבה עוד בהריון בנחת  והעובדה שהמשאבה קומפקטית וניידת בזכות הסוללה הנטענת – כל אלו עשו את חוויית השאיבה שלי הפעם להרבה יותר אפשרית ונעימה. זה עולם אחר לשאוב בלי חיבור לחשמל, תוך כדי שאני מסתובבת ועושה  עוד דברים במקביל, זה עשה בשבילי את כל ההבדל. “

קרדיט לצילום: אלה סברדלוב

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print